نیمه شب نوشت
نیمه شب نوشت

نیمه شب نوشت

سفر

نمیدونم اولین بار کی این حرف رو به زبونش آورد که آدمها رو توی سفر باید شناخت اما اگه شخصیت شناخته ای نباشه و الان زنده باشه به خاطر همین یه جمله قصارش میتونه کلی جایزه ادبی و فرهنگی و هنری داشته باشه. یعنی لیاقتشو داره. 

دوست ایده آل گرایی دارم که همیشه بالاترین هر چیزی رو می خواد از علم و هنر گرفته تا شغل و حتی کل کل سر تیم مورد علاقه. در تازه ترین اقدام دوربین به غایت گرانقیمتی از پایتخت مملکت خرید و با کلی تشکیلات دیگه امر کرد که خدمتشون راهی کوه و جنگل برای ثبت مناظر پاییزی بشیم. البته پاییز در پایین دستها هنوز نمود نداره و برای دیدن پاییز هزار رنگ باید رفت به ارتفاعات. دوست عزیز کلی غرغر کردند که چرا اینجا و اینجا چیزی نداره و من راضی نیستم ازین دوربین که نمیتونه اون چیزی رو که من می خوام برام در بیاره. خلاصه که از بیست کیلومتر مسیر جنگلی و کوهستانی نظرشون به تک درختی با برگهای زرد طلایی جلب شد و دوربین و لنز و کلی تشکیلات دیگه رو علم کرد و افتاد به جون اون تک درخت. بعد از نیم ساعت تلاش طاقت فرسا و کلی شات زدن قرار شد بریم به یه مسیر نزدیک اما توی مسیر قرار گذاشت که یه سفر باید بریم گیلان و لاهیجان و چی بهتر از سفر. منم گفتم هستم. اما یه جای کار ایراد داشت. از کجا باید می فهمیدم این آدم توی سفر ادا اطوار اینطوری نداشته باشه. به اول مسیر که رسیدم خواهش کردم که مسیر خاکی رو بریم و اونم گفت باشه. وسطای مسیر کم کم غرغر ها از مسیر و چاله چوله شروع شد و اواخر مسیر کار داشت به فحش و بد وبیراه می رسید که خوشبختانه رسیدیم و قائله ختم به خیر شد .

نتیجه اینکه بعضی ها توی بهشت هم از دمای هوا و آب و هوا و سایه و گرمی و سردی و وضعیت حوری ها ممکنه ایراد بگیرن و می گیرین. 

هر آدمی که داداش و نوکرتم و ازین حرفا میگه دلیل بر خاکی بودن و لوطی مرام بودنش نیست.

قبل ازینکه به سفر برید با آدمی که سالها با اون دوستید سعی کنید ببینید کاسه صبرش کی لبریز میشه و حوصله و تحمل سختی ها رو داره یا نه. 

نتیجه آخر اینکه میشه آدمها رو قبل از سفر شناخت.

نظرات 11 + ارسال نظر
بهنام شنبه 13 آذر 1395 ساعت 16:42 http://harfehesabi.blogsky.com/

درسته
هم ادمها رو توی سفر میشه شناخت و هم توی کار...
وقتی با یکی همکار میشی تازه پی به یه سری خصوصیت های اخلاقیش میبری که توی سفر و تفریح هم نبرده بودی...
حتی شاید بهتره بگم که با این دو تا هم ممکنه نشه باز کامل یکی رو شناخت و باید باهاش یه مدت زندگی کرد تا بفهمی دقیقا ذاتش چیه!

اصن واسه همینه میگن ازدواج مثل هندونه ی در بسته میمونه دیگه...

السا پنج‌شنبه 11 آذر 1395 ساعت 22:48 http://gooshvare-gilas.blogsky.com

واقعا تحمل کردن ادمهای غرغرو کار سختیه :)

بانوجان چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 23:19

خصوصی بودا یادم رفت بنویسم:))

بانوجان چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 23:18 http://banoojan.blogsky.com

قم یکذره برف اومد، ولی بیشتر سوز برفه.امیدوارم توکارجدید موفق باشید.راستش ایمیل باز نیستم، حتی رمز ایمیلمم یادم نمیاد برای همین ادرس ایمیل براتون نمیزارم:)))
دارید اینقدر دیر میجنبید که یک استکان چایی هم بهتون ندم و کتاب ازتون بگیرم:)))

بهزاد سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 17:28

هوومم مرسی تجربه ت در اختیارمون گذاشتی

وروجک سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 13:19

بلی :)
کلا از آدمای غرغرو خوشم نمیاد، درسته خودم تو وبلاگم غر میزنم ولی تو سفر اهل غر زدن نیستم :)

اتفاقا من چند تا از دوستام رو توی سفر به شیراز شناختم.

Elham دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 19:23 http://elhamabar20476.blogsky.com/

پس طبیعت گردی پر درد سری بوده

آره. حالم گرفته شد با این اخلاقش.

banooye bahar یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 17:35 http://khaterateman95.blogsky.com

پس سفر بی سفر؟! :دی
اون جمله رو من گفتم جایزه های فرهنگی ادبی اینا رو بیارین بهم بدید:))))

جایزه ت محفوظه. گفته بودم که

الی یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 11:20 http://elhamsculptor.blogsky.com/

اینروزا ادمها رو سخت میشه شناخت
خیلی سخت

نمیدونم چرا فکر می کنم اینایی که خیلی وقته می شناسم اونی نیستن که انتظار دارم.

فائـــزه جمعه 21 آبان 1395 ساعت 17:38 http://koocheye8om.blogsky.com

نتیجه آخرو عشقه
من کاسه صبرم خیلی کوچیکه
ولی حوصله و تحملم که بره شروع نمیکنم به فحش دادن
مغزم از کار میوفته
شروع میکنم به مسخره بازی:)
دیوونه هم خودتی

چه کودک درون شلوغ پلوغی داری

لحظه جمعه 21 آبان 1395 ساعت 13:59 http://life-me.blogsky.com/

دوست داشتم این پست رو. کلی مطلب آموزنده داشت ممنون:)
ادعا ضربدر معلومات= مقداری ثابت

آره فرمولش همینه. کاش یادم بمونه همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد